Baggrund

Digital marketing

 

Digitalisering og digital marketing går hånd i hånd. SEO, SEM og SMM skaber værdi og vækst for din forretning gennem søgemaskiner og sociale medier.

SEO (Search Engine Optimization / Søgemaskine Optimering)

SEO er en digital disciplin, hvor specialister forsøger at udnytte deres viden om søgemaskiner, så som Google, til at optimere og forbedre hjemmesiders visning herpå. De søgealgoritmer som Google, Bing mm. har udviklet, er kernen i deres forretning, og de ønsker udelukkende at give deres brugere de bedste søgeresultater. Algoritmerne er meget avancerede, komplekse og i konstant forandring. Derfor er arbejdet med SEO ligeledes en kontinuerlig process, da der hele tiden kommer ændringer og opdateringer til de forskellige søgemaskiner. Dette sætter høje krav til websites og dets indhold, de digitale standarder og virksomheders evne til at imødekomme alt dette. Vi tilbyder derfor SEO analyse af eksisterende sites eller effektiv og omfattende SEO forløb til nye sites. En SEO analyse udmunder i en rapport med en oversigt over, hvilke SEO muligheder vi har identificeret. Væsentlig for WHAT er, at vi indtænker altid alle marketing og IT-sikkerhed ind i vores løsninger, så du altid får best practice løsninger. Vi har selvfølgelig et mål om at sikre høj og øget synlighed for alle de websider vi arbejder med. At ligge nummer 1 på search engine result page (SERP), altså at være blandt de første viste organiske resultater i en søgemaskine, er derfor et stort ønske, men ikke noget der kan loves. Der kan dog arbejdes strategisk og langsigtet mod det.

SEM (Search Engine Marketing / Søgemaskine Markedsføring)

SEM er en betalt metode til at få vist indhold i form af ikke-organiske, altså betalte, søge resultater. De figurerer dermed over de organiske søgeresultater i SERP i eksempelvis Google. Det er dermed en betalt metode til at imødekomme brugeres søgninger med specifikke og udvalgte budskaber og få brugerne ind på en specifik side. Det er en kompleks disciplin, men sat korrekt op, er det en meget effektiv kanal og brugt af stort set alle, der arbejder med digital marketing. Det gode ved SEM er, at det er nemt at måle, hvor stor ROI I får fra Jeres kampagne-penge. Derudover, så er der stort set ingen minimum budget, så man kan for meget få penge komme i gang med at arbejde med SEM. Man skal blot have lavet en SEM strategi og sat sine SEM kampagner korrekt op. Vi hjælper med at sætte SEM kampagner op i Google ads, Google Display netværket eller på andre platforme. Derudover tracker og rapporterer vi på performance, så vi dels kan optimere Jeres kampagner samt vi kan holde øje med vores budgetter og KPI’er og sikre høj ROI.

SMM (Social Media Marketing / Paid social)

Social Media Marketing også kaldet Paid Social er betalt annoncering på diverse sociale medier som eksempelvis Facebook, Instagram, Snapchat, Linkedin, Twitter mm.Vi hjælper med identificeringen af målgrupper, kampagneopbygning og hvilke budskaber vi ønsker at kommunikere til vores brugere. Brugeradfærd og tendenser er i konstant forandring i det digitale univers, og det kommer særligt til udtryk i de sociale platforme. Derfor er det vigtigt at konstant have fingeren på pulsen og udnytte de digitale muligheder men de er da, da de meget hurtigt kan ændre sig igen. Vi hjælper med effektiv udnyttelse af data, brugeradfærd og sociale medie kampagner!

Skal vi hjælpe dig med den digitale tilstedeværelse?

Tag kontakt til os og få et uforpligtigende møde om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed til at vækste og skabe et solidt digtalt aftryk.

Lukas Mittun

Lukas A. G. Mittun

Head of WHAT consulting group

Mail
LinkedIn
vent venligst...
Vi henvender os til dig via din mail. Tak for din besked.

Vil du digitaliseres i dag?

Tag et roligt og gratis møde med os

Mail // create@whatconsult.dk | Tlf. // +45 60889143 | Skype // what.consult
Adresse // Vesterbro, Bohrsgade 2, 25.3 | CVR // 39486660

Kontakt